mandag 27. desember 2010

Lchf's hemland...

Nå er eg og gutten min i Stockholm. Vi koser oss med hverandre, grogg, öl og god mat. Sverige er jo LCHF hjemland - og selv om eg ikke spiser LCHF akkurat nå (sitter med Captain Morgan og cola zero i hånden, har spist chips, öl og bröd) så har eg plan om å kjöpe med meg litt varer med lite innhold av karbohydrater til etter nyttår. Til nå er det kommet en hvitlöksdressing i posen - og det kommer nok litt mer. Eg har i tillegg plan om å kjöpe bake pro - siden eg har fått boken Bakeglede uten sukker til jul av min kjäre :) Forhåpentligvis er det litt billigere her enn hjemme. Bake pro er et melerstatningsprodukt mye brukt i boken og kan kjöpes i helsekostbutikker, på nettet og i noen foreninger som selger treningsutstyr.




Sverige er et fint land - med fine mennesker, mye og se på og mange kulturtilbud (Det skal nå heller ikke så mye til å imponere en fra tiny Bergen... Hoho). Og heldigvis for meg har Sverige mistet en av sine fine mennesker til MEG! <3 <3

4 kommentarer:

  1. Hei. Jeg lurer på hva man kan drikke? Ser at det ikke er noe karb i pepsi max, som jeg er veldig glad i, men alikevel så er det noen som sier at man bør holde seg unna det. hva mener du? :) og hva annet kan man drikke?

    SvarSlett
  2. Man kan drikke vann :P Te uten søting (man lærer seg å like det etter hvert om man er vant til mye sukker i te). Kaffe (helst uten kofein). kakao. Noen tåler drikker uten sukker (med kunstig søtning) bra - andre reagerer med blogsukkerstigning og ubehang. Dette tror eg er veldig individuelt. Det beste er jo å unngå slik drikke siden det kan gi økt søtsug, men det er jo ikke alltid enkelt. Eg drikker pepsi max, annen brus uten sukker og fun saft - men eg prøver å holde inntaket nede :)

    SvarSlett
  3. Ok. Tusen takk. Jeg finner nok ut av det etterhvert :D Har en tendens til å gå lei vann. Men fun saft er vel kanskje greit da :D
    Du har mange interessante oppskrifter som skal prøves etterhvert. Skal begynne i morgen :D

    SvarSlett
  4. Lykke til :) Håper det går bra med oppstarten? Det er ofte litt vanskelig i begynnelsen - men stå på så går det bare bedre og bedre :D

    SvarSlett