tirsdag 7. desember 2010

Lite lavkarbo!

Akkurat nå så sliter eg med å spise lavkarbo. Det er for mange fristelser! Huset er fult av sjokolade og snop - eg har i tillegg vært i København i helgen, så det er ikke mindre snop her av det. Så ligger det godis til julegaver m.m. runtom. Og små kalde fingre går lett i snope skålen - vertfall når kroppen er på vei å kvitte seg med karbohydrat lagre, og en er litt ekstra sugen på noe. Noe er helst noe søtt - og når det finnes søte ting er motivasjonen og viljen liten til å stå i mot... Og "spesielle" hendelser kommer på rekke og rad - noe som innebærer fristelser med karbohydrater i massevis. Vanskelig? JA!

Planen er nå å spise det eg har lyst på til julen er over - så er det tilbake til å spise mat uten karbohydrater. Selv om kroppen sier at det er best uten karbohydrater, så sier hode (og hender) noe annet akkurat nå.

Derfor er det lite utprøving av ny lavkarbo mat for tiden - det går for det meste i kjente retter. Men eg lover å komme tilbake med nye oppskrifter når eg er tilbake på riktig vei :)


2 kommentarer:

  1. samma her! Desember skal eg ete det eg vil, men frå 1 januar av igjen er det på an igjen med lavkarbo!;)

    SvarSlett
  2. Godt det er flere enn meg! Jeg er akkuratt like dann! Itillegg har jeg vært veldig matlei, og den lille maten som da frister er somregel med mye karbo! :P

    SvarSlett