søndag 23. oktober 2011

Enkel frokost - tyrkisk youghurt med tilbehør



Rask og enkel mat er min venn for tiden. Omtrentlig min eneste venn ;) Spesielt til frokost og lunch om dagene er det ikke tid å kokkelere, så maten må være rask. I de siste har det gått i tyrkisk youghurt og mysli - eventuelt med litt kesam med vanilje til. Eg er helfrelst i kesam med vanilje - som desverre inneholder 5% tilsatt sukker. Eg har kjøpt kesam orginal og tilsatt søtning og vanilje, men den er ikke heeeelt der. Desverre. 

For variasjon kan man tilsette ulike bær eller søtning. Eg har helt over en skvett biola med smak noen dager for variasjon - det smaker veldig godt uten å gi for mange karbohydrater. For mer fett kan det røres inn kokos olje (har ikke forsøkt dette selv), nøtter/frø eller kremfløte - myslien gir godt med fett om man har det til.

Noen tips til frokoster/lunch som er super rask og enkel (utenom restemat)?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar