søndag 29. mai 2011

På vei mot lavkarbo :)

Da er eg begynt så smått med å spise lavkarbo igjen! Eg er ikke særlig streng med meg selv nå i begynnelsen - så spiser litt av det eg vil ha gjennom dagen for å ikke gi kroppen et realt sjokk. Så nøtter, sukkerfri brus, småspising på jordbær og en dykk i frysen etter lavkarbo bakst blir det, er jo tross alt gravid og kan ikke gjøre hverdagen til Thomas enda verre ;)

Eg har holdt på et par dager og det har til nå gått greit. Har som sakt ikke lagt den strenge line helt enda og er litt snill i en innkjøringsfase. Har til nå vært litt slapp og har vondt i kroppen og er egentlig generelt sliten - men det er ikke noe nytt. Eg har hatt det slik en stund før eg gikk tilbake til lavkarbo. Har også hatt litt spenningshodepine gjennom helgen, men holder på med behandling hos kiropraktor så noe kan komme av behandlingen der. Merker at det er litt behov for småspising og har sug etter det berømte noe ganske ofte. Litt kjedelig, men satser på det går over etter hvert.

Eg prøver meg litt frem, lytter til kroppen (som er ganske fornøyd med lavkarbo) og kommer med oppdateringer etter hvert. Holder på å lese og søke opp informasjon om graviditet og lavkarbo - men det ser ut som det er begrenset med fagstoff. Mange gode erfaringer er det derimot mange av! Om noen har erfaring eller fagstoff om graviditet/amming og lavkarbo setter eg pris på det :)

Så nå satser eg på å komme tilbake med blogging og ny mat etter hvert :)

4 kommentarer:

  1. Tror jeg har lest at Fedon anbefaler 130 g karbo når man er gravid. Tror ikke jeg hadde turt å gå under 100 maks ikke under 70. Men du kan jo spise sakte karbohydrater. Som belgefrukter, grønnsaker, nøtter, et eple eller en pære kanskje.

    Synes ikke det er noen vits i ta noen risker i et svangerskap.

    Masse lykke til i svangerskapet. Det er en herlig tid. Og det er fantastisk å bli foreldre :)

    SvarSlett
  2. Takker for svar :)

    Har sett det anbefales litt forskjellig i forhold til svangerskap og lavkarbo, men det som er felles er at det ikke bunner i forskning - altså man vet egentlig ikke om lite/mye er bra for den gravide og bebisen. Så eg tror det tryggeste er å lytte til kroppen :) Så kan eg jo kose meg med bær, nøtter og litt ekstra grønt!

    SvarSlett
  3. Hei :)

    Mener å ha lest et sted inne på Espen Rostrup sin blogg noko om lavkarbo å graviditet.. Det kunne kanskje hjelpt å slengt inn et spm hjå han? Lykke til!:) flott og inspirerende blogg forresten :)

    SvarSlett
  4. Takk for tips!

    Har ikke lagt inn spm da, men fant noen andre som spurte om graviditet på siden hans :) Han, som andre har lite kunnskap om det og hennviser egentlig litt videre, men nøster opp her for å se hva disse lavkarbo legene mener :)

    SvarSlett