mandag 16. august 2010

Sjokolade konfekt!

I dag har eg laget sjokolade konfekt på lavkarbo vis. Inspirasjonen har eg funnet på nettet, og etter å ha funnet mange mange fristende oppskrifter med kokosolje og sjokolade bestemte eg meg for å teste ut å lage noe selv.

- 100g Kokosolje (eg har brukt fra Dr. Görg 100% Bio-Kokosöl)
- 100g Mørk sukkerfri sjokolade (har brukt sukkerfri mørk sjokolade fra cloetta)
- Nøtter (mandler, hasselnøtter)
- Kokos masse

Eg hadde kokosolje og sjokolade i vannbad til alt var smeltet. Nøtter ble hakket og lagt i bunnen av en form trukket med matpapir. Sjokolade-massen helles over. Strø kokos på toppen. Nøtter og kokos kan selvsakt sløyfes. Eg puttet det rett i frysen, så det stivnet raskt. Smaken? Virkelig ikke noe å si på den, nydelig!! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar