mandag 6. september 2010

Mål for mat!

Nå er planen min for uken å kutte ut en del matvarer, i tillegg til de matvarene eg ikke spiste siste uken. Nå har eg fråtset litt i helgen med god mat, snack og drikke og ikke helt fulgt opplegget mitt... Men ny uke - nye muligheter :)

No, no's denne uken;
Kaffe, sukkerfri sjokolade, nøtter, atkinsbarer, tyggis og drops med kunstig søtning, sukrin, (lett, sukkerfri) brus, saft, te.

Kanskje eg går til innkjøp av kofeinfri kaffe og te, det er litt kjedelig å bare drikke vann og farris... Men lime, sitron og agusk er jo også godt i vann! :)

Det største problemet vil nok bli å ikke ha drikke med smak og tyggis (det har blitt en del tygging når eg har vært på jobb).

Ellers så er eg inspirert av boka Gi - Null, av Sten Sture Skaldeman. Eg har kommet noen sider ut i boken og leser nå om tips til frokost og hjemmelagede sauser - eg har mange nye planer! :) Det eg har 'glemt' eller gått vekk i fra er at maten skal i hovedsak være så naturlig som mulig - mens eg er gått mye over til å lage mat som er erstatning for karbohydratrike matvarer. Nå er planen å prøve å ta det enkelt, slik som lavkarbo og LCHF er ment å gjøres :)

Får veldig lyst å gå på fjellet når det er fint vær og sol slik som i dag! Kansje i morgen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar