onsdag 15. september 2010

Rømmegrøt

  •  1 boks rømme
  • 40 gram meierismør
  • En god del fløte (Brukte 228g, det eg hadde igjen i en boks)
  • Litt salt
  • 1 ss sukrin
  • 2-3 ts JBKM (prøv deg frem)

Smelt smørret og ha i rømme, kok opp. Ha i fløte, salt og sukrin og kok opp under omrøring på svak varme. Bland JBKM med litt vann og ha i litt og litt i grøten til du får ønsket konsistens. La den småkoke i 5 min.

Eg hadde på sukrin (og litt splenda), smør og kanel (hadde glemt å kjøpe spekemat). Grøten smakte slik den skulle smake - rømmegrøt, men eg er ikke sikker på om eg liker det så godt. Likte det ikke når eg var mindre, og er enda litt usikker på om det er godt eller dårlig :P


11,4g karbohydrater i hele panna - vi spiste bare litt (Thomas ca ingenting) Så godt over halvparten er igjen. Tipper det er en ca 3-4 g karbohydrater for en middels porsjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar