onsdag 3. november 2010

Vaniljemuffins


Ingredienser:

  • 75 g mykt smør
  • 1 dl sukrin
  • 3 egg (155 g)
  • 1 dl kokosmel (57 g)
  • 1 pk vaniljesauspulver (sukkerfri fra Eldorado)
  • 1 ts bakepulver
  • 1/2 ts vaniljepulver
  • 1,5 dl kremfløte (140 g)

Fremgangsmåte:
Pisk smør og sukrin porøst. Tilsett egg, og pisk godt sammen. Bland så inn kokosmel, vaniljesauspulver, bakepulver og vaniljepulver og miks videre. Til slutt blander du inn kremfløte og pisker til en jevn røre. Eg fordelte i 10 små muffinsformer. Stekes på  200 grader i ca 13-15 minutter.
Hele røren inneholder 31,35 g karbohydrater (det meste fra vaniljesaus pulveret, 21,75 g). Det gir 3,13 karbohydrater per muffin. Det ble sterk smak av vanilje, så det går an å doble oppskriften utenom vaniljesausen. Dette har eg forsøkt nå, med fantastisk resultat - du finner de her.
Oppskriften er hentet fra Min lavkarbomat.


3 kommentarer:

  1. Åh! Du har så mange fristende oppskrifter! disse så jo bare helt nydelige ut :)

    SvarSlett
  2. De var kjempe gode! :) Varte jammen ikke lenge før de var forsvunnet... :P

    SvarSlett
  3. Sv; Jeg tar halvt om halvt med kruskakli og havregryn + en håndfull linfrø. Deretter fyller jeg med vann og koker i mikroen. Akuratt som havregrynsgrøt! Men kruskakliet trekker til seg vannet på en helt annen måte, så du må ikke ta så mye vann i :)

    SvarSlett